Wczytuję dane...

Mówienie na poziomie osoby początkującej? 

Ale jak tu gadać i o czym w ogóle gadać, gdy zasób słów mieści się przeważnie w 200-300 słowach, a i to połowę trudno sobie przypomnieć takiemu kursantowi na zajęciach?

Dobra wiadomość jest taka, że mimo to, DA SIĘ!

Przedstawiam swoją drugą już koncepcję na zajęcia wspierające speaking dla początkujących.

Takie zajęcia nie mogą być nudne ani dla nas, ani dla kursanta (czy jest coś gorszego!?), stąd też dla mnie minimum zadań na jedną lekcję, to ok. 10, które zapewniają pewną dynamikę i różnorodność w trakcie lekcji.

Do brzegu zatem!

Prezentuję:

Zestaw 10 lekcji opartych na schemacie:

1) Warm up: Dokończ 10 prostych zdań, rozwiń tak, jak tylko dasz radę. 

2) Zad. 1: Opis obrazka na bazie danego słownictwa, które wymusza odniesienie się do konkretnych elementów ze zdjęcia, a co za tym idzie, wprowadzi/utrwali słownictwo i wymusi pewne podstawowe struktury gramatyczne. "Wear"? - no to będzie trzeba użyć She/He is wearing...; 'Weather'? - It's sunny/cold...; "Lamp"? - There is a... itd.

3) Zad. 2: Proste 'zgadywanki', gdzie nie chodzi tyle o odgadnięcie przedmiotu, co tak naprawdę o opisanie/nazwanie widocznych fragmentów, by pokazać sposób dedukcji. Wsparte przykładową odpowiedzią.

4) Zad. 3: Nazwy zawodów + Present Simple w żywej formie

5) Zad. 4: Dla kontrastu - Present Continuous + popularne czasowniki.

6) Zad. 5: Znajdź 5 różnic. Tutaj głównie ćwiczymy problematyczne dla nas, Polaków, There is(n't)/There are(n't), ale nie tylko. Skupiamy się też na kolorach i przedmiotach. Trochę zabawy, trochę języka - najlepsza kombinacja.

7) Zad. 6: Przyszłość! Kolejna gramatyka połączona ze spekulacjami.

8) Zad. 7: Opis osoby, czyli skarbnica słownictwa związanego z ludzkim wyglądem i ubiorem, a także ogólnym wrażeniem, które na nas robią, co można fajnie połączyć od razu ze słownictwem związanym z cechami charakteru.

9) Zad. 8: Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość w zestawieniu, pokazane na jednym i tym samym zdaniu. Utrwalamy gramatykę poprzez kontrastowanie. -ed, -ing, will/going to robią OGROMNĄ różnicę, czyż nie? A to takie proste! 

10) Zad. 9: Piękne scenerie i zestaw pytań, by odpowiadając na pytania kursant poczuł, że mówi. Bo MÓWI! 

11) Zad. 10: W ostatnim zadaniu uczymy się przydatnych, gotowych zwrotów, które prędzej czy później przydadzą się w życiu. Po 10 lekcjach mamy gotową listę ''100 rzeczy, które umiem POWIEDZIEĆ w języku angielskim". ˘

UWAGA! Jedną z lekcji z zestawu pobierzesz za darmo stąd: KLIKNIJ TUTAJ